Dutch Divine: Een 10-daagse road trip door Nederland

Geschreven door Chantal

Ik ga op vakantie en neem mee…Dit jaar is het eigenlijk meer van ik wil op vakantie, maar waarheen? Deze zomer was ik van plan een road trip te maken door West-Amerika. Mijn Amerikaanse droom. Ik zag mijzelf al door de straten van San Francisco wandelen met het romantische decor van de film The Weddingplanner op de achtergrond. Om vervolgens met zweetdruppels langs mijn gezicht de spanning op te zoeken in Death Valley. Helaas, net als de meeste mensen blijf ik dit jaar thuis. Of toch niet? Het is wel jammer om deze zomer zo vluchtig aan mij voorbij te laten gaan. Dus kwam ik vorige maand op het meesterlijke idee om mijn eigen road trip te maken door Nederland. En niet zomaar een road trip, één om niet te vergeten! Mocht je deze zomer ook in eigen land vakantie vieren, laat deze reis je dan vooral inspireren.

Dag 1: Nationaal Park Zuid-Kennemerland

Vanaf mijn woonplaats Amstelveen rijd ik naar mijn eerste bestemming Nationaal Park Zuid-Kennemerland. Ik verblijf op Landgoed Duin & Kruidberg, een klassiek-historische Landhuis. Tijdens mijn verblijf bezoek ik de Heerenduinen, Oosterplas en de Erebegraafplaats. Tussendoor lekker lunchen in één van de strandtentjes.

Dag 2-3: Ameland
Mijn volgende stop zijn de Waddeneilanden. Elk eiland heeft zijn eigen charme, maar ik kies voor Ameland. Met de verschillende dorpjes en tentjes als Beachclub The Sunset ‘Ibiza aan de Noordzee’ schijn je het ultieme eilandgevoel te beleven. Genoeg reden voor mij om dit eiland te ontdekken. Voor mijn verblijf wordt het een bed & breakfast, kamerverhuur of appartement.

Dag 4-5: Vechtdal
Op dag 4 gaat mijn reis verder richting Overijssel met als eindbestemming Vechtdal. Vechtdal staat bekend om haar bossen, heidevelden en natuurlijk de Vecht. Om van het idyllische landschap te kunnen genieten, verblijf ik in één van de cabins van Getaway de Luxe. De cabin ligt direct aan de rivier de Vecht met privé toegang tot de waterkant. Het verkennen van het dorpje Dalfsen staat ook op het programma.

Dag 6-7: Maastricht & Valkenburg
Ik vervolg mijn reis verder naar Maastricht. De stad die mij altijd het gevoel geeft alsof ik in het buitenland ben. Tijdens mijn verblijf breng ik ook een kort bezoekje aan de oudste mergelgrot van Nederland, de Cave Experience in Valkenburg. In Maastricht overnacht ik in The Student Hotel. Een jong en modern designhotel midden in het centrum. Zoek je een gelijksoortig alternatief dan is het Designhotel via Hotelopia een aanrader!

Dag 8: Safari
Na een stedenstop is het weer tijd voor de natuur. Ik ga op Nederlandse safari. Ik ben erg benieuwd wat voor moois het dierenpark Beekse Bergen mij te bieden heeft. Einde dag rij ik door naar Zeeland.

Dag 8-9: Zeeland
Land in Zee, Zeeland! Deze laatste dagen vertoef ik in het gezellige Middelburg en beklim ik de Lange Jan voor het uitzicht over de stad. Mijn overnachting is in het bekende Van der Valk hotel.

Dag 10: Utrechtse Heuvelrug & Amsterdam
Vandaag staat de terugreis op het programma, maar ik ga niet direct huiswaarts. Vanuit Zeeland rij ik namelijk eerst naar de Utrechtse Heuvelrug om de Pyramide van Austerlitz van dichtbij te zien. De ligging en de piramide zelf hebben iets weg van de piramide van Kukulcán in Mexico. Na mijn wandeltocht stap ik de auto weer om in mijn geboortestad Amsterdam te dineren.  En nee, niet in een restaurantje in de Pijp of de Baarsjes, maar op het Vuurtoreneiland. Dineren in de enige vuurtoren die Amsterdam kent, is nog een wens van mij. Na deze unieke ervaring is het dan toch echt tijd om naar huis te gaan!